Предмет "Українське ділове мовлення"


 Програма курсу
«Українське ділове мовлення» 
для підготовки кваліфікованих робітників в ПТУ-14 смт Вороновиця


МОДУЛЬ 1. «Вступ» – 4 год.

Тема 1. Основні поняття  про ділове мовлення - 2 год.

Теоретична частина: Роль мови в суспільному житті. Місце української мови серед мов світу. Мовна політика в Україні. Поняття літературної мови. Стильові різновиди української літературної мови. Риси офіційно-ділового стилю.

Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: підібрати афоризми про унікальність української мови.
Практична частина: робота з тестом №1.
Тема 2. Сучасні вимоги щодо складання та оформлення документів - 2 год.
Теоретична частина: Основні поняття про документ. Види документів за класифікаційними ознаками. Ознаки та структурні елементи тексту документа (формуляр документа). Основні правила оформлення документів (вимоги до тексту та оформлення сторінки).
Культура ділового мовлення: Орфоепічні норми літературної мови. Практичне використання засобів милозвучності. Правильне наголошування слів.
   Учні повинні в м і т и:
-   визначати жанри офіційно-ділового стилю;
-   визначати тип документа, його ознаки, призначення;
-   членувати текст документа на складові, називати реквізити;
-   оформляти сторінку документа.
Практична частина: робота з тестом № 2.

МОДУЛЬ 2 «Документація щодо особового складу» – 6 год.
Тема 3. Призначення автобіографії, резюме та вимоги щодо їх складання - 2 год.
Теоретична частина: Призначення документації щодо особового складу. Основні поняття про автобіографію як документ та вимоги щодо його складання. Особливості призначення і складання резюме.
 Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: скласти автобіографію та резюме.
Тема 4. Правила оформлення особового листка з обліку кадрів, характеристики, вимоги до їх складання. – 2 год.
Теоретична частина: Правила оформлення особового листка з обліку кадрів. Характеристика, її реквізити та правила оформлення.
Культура ділового мовлення: усунення помилок, повязаних з невиправданим повторенням спільнокореневих слів.
Практична частина: робота з тестом №3
Тема 5.  Основні види заяв, наказів та вимоги щодо їх складання – 2 год.
Основні вимоги до оформлення заяв, наказів, трудових книжок.                                     
    Учні повинні в м і т и:
-  складати і редагувати автобіографію, резюме, особовий листок з обліку кадрів, характеристику, заяву на роботу.
-    дотримуватись стилістичних норм під час оформлення цих документів;
-   правильно записувати слова з апострофом, м'яким знаком, власні назви та прізвища й географічні назви іншомовного походження.
    Практична частина: робота з тестом № 3.

МОДУЛЬ 3.  «Довідково-інформаційні документи» - 6 год.
Тема 6. Призначення, ознаки та оформлення адреси, телеграми, телефонограми, оголошення, повідомлення про захід - 2 год.
Теоретична частина: Основні поняття про адресу, електронну пошту, телеграму, телефонограму, оголошення, повідомлення про захід, їх призначення та вимоги до написання.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: скласти власну адресу по Україні та в країну ближнього зарубіжжя, оголошення та повідомлення про захід.
Тема 7. Особливості оформлення службових записок, довідок – 2 год.
Теоретична частина: Призначення, реквізити, особливості оформлення службових записок. Правила складання довідок.
Культура ділового мовлення: усунення помилок, повязаних з невиправданим повторенням спільнокореневих слів, а також з порушенням норм українського словотворення.
Самостійна робота: скласти доповідну і пояснювальну записки.
Тема 8.  Призначення протоколу, витягу з протоколу, анотації, рецензії, відгуку, висновку, звіту та правила їх складання -2 год.
Теоретична частина: Призначення, реквізити, особливості оформлення протоколу, витягу з протоколу. Правила написання анотації, рецензії, відгуку, висновку, звіту.
Учні повинні в м і т и:
- складати й редагувати службові записки, адреси, те­леграми, повідомлення електронною поштою, протокол, витяг з протоколу, анотацію, рецензію, відгук, висновок, звіт, оголошення, повідомлення про захід;
- правильно вживати слова іншомовного походження, оформляти документи відповідно до орфографічних та пунктуаційних правил.
Практична частина: робота з тестом № 4.

МОДУЛЬ 4.  «Етикет ділового листування» - 2 год.
Тема 9. Службові листи, їх види та  стиль. Культура ділового листування - 2 год.
Теоретична частина: етикет службового листування, особливості оформ­лення різних типів листів, типові мовні звороти, якими можна послуговуватися під час складання службових листів.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: написати повідомлення  на тему: «Етикет службового листування».
Учні повинні в м і т и:
- складати й редагувати службові записки, адреси, те­леграми, повідомлення електронною поштою, протокол, витяг з протоколу, анотацію, рецензію, відгук, висновок, звіт, оголошення, повідомлення про захід;
- правильно вживати слова іншомовного походження, оформляти документи відповідно до орфографічних та пунктуаційних правил.
Практична частина: робота з тестом № 5.

МОДУЛЬ 5.  «Обліково-фінансові документи» - 6 год.
Тема 10. Призначення та особливості складання розписки, доручення - 2 год.
Теоретична частина: перелік та основне призначення обліково-фінансових документів, реквізити розписки та доручення, особливості їх написання.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: написати розписку та доручення.
Тема 11. Правила складання накладної, заявки, акту - 2 год.
Теоретична частина: вимоги до складання накладної, заявки, акту.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: оформити бланк накладної.
Тема 12. Вимоги до складання відомості, переліку,  списку, таблиці - 2 год.
Теоретична частина: ознаки та призначення відомості, переліку, списку, таблиці, особливості їх написання.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: відредагувати список прізвищ, відповідно до алфавіту.
Учні повинні в м і т и:
-    складати й редагувати розписку, доручення;
-    складати й редагувати накладну, списки;
-    правильно узгоджувати числівники з іменниками;
-    розставляти розділові знаки в складних реченнях.
Практична частина: робота з тестом № 6.

МОДУЛЬ 6.  «Документи з господарсько-договірної діяльності» - 4 год.
Тема 13. Особливості складання трудових угод,  договорів - 2 год.
Теоретична частина: перелік та основне призначення документів з господарсько-договірної діяльності, їх реквізити та особливості написання.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: відредагувати трудову угоду.
Тема 14. Призначення та правила оформлення контракту - 2 год.
Теоретична частина: основне призначення контракту, його реквізити та умови підписання.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Учні повинні в м і т и:
- укладати й редагувати договір, трудову угоду, контракт, відрізняти договір від трудової угоди;
-   правильно узгоджувати числівники з іменниками;
-   розставляти розділові знаки в складних реченнях.
Практична частина: робота з тестом № 7.

МОДУЛЬ 7.  «Організаційні й розпорядчі документи» - 2 год.
Тема 15. Ознаки й призначення розпорядчих документів: інструкції, положення, статуту, постанови, вказівки, розпорядження, наказу  - 2 год.
Теоретична частина: перелік та основне призначення організаційних та розпорядчих документів, їх реквізити та особливості написання.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: відредагувати інструкцію з охорони праці.
Учні повинні в м і т и:
-  редагувати інструкції, положення, постанови, вказівки, розпорядження, накази;
-  правильно узгоджувати числівники з іменниками;
-  розставляти розділові знаки в складних реченнях.
Практична частина: робота з тестом № 8.

МОДУЛЬ 8.  «Усне ділове мовлення» - 4 год.
Тема 16. Загальні вимоги до культури  усного ділового спілкування - 2 год.
Теоретична частина: види, особливості  та основні правила культури  усного ділового спілкування.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: відредагувати трудову угоду.
Тема 17. Підготовка до ведення телефонної розмови, співбесіди, публічного виступу. Правила складання та оформлення візитних карток - 2 год.
Теоретична частина: особливості підготовки та проведення телефонної розмови, співбесіди, публічного виступу; вимоги до складання, оформлення та користування візитними картками.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Учні повинні в м і т и:
-   підготуватись до телефонної  розмови, співбесіди та успішно їх вести;
-   виголошувати доповідь;
вміло користуватися мімікою й жестами як допоміж­ними засобами усного спілкування;
-   складати і користуватись візитними картками;
-   правильно послуговуватися стійкими формулами спілкування.
Практична частина: робота з тестом № 9.

МОДУЛЬ 9.  «Повторення та узагальнення матеріалу» - 2 год.


Немає коментарів:

Дописати коментар