Програма курсу
МОДУЛЬ 1. «Вступ» – 4 год.
Тема 1. Основні поняття про ділове мовлення
- 2 год.
Теоретична частина:
Роль мови в суспільному житті. Місце української мови
серед мов світу. Мовна політика в Україні. Поняття літературної мови. Стильові
різновиди української літературної мови. Риси офіційно-ділового стилю.
Культура ділового
мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність,
логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: підібрати афоризми про унікальність української мови.
Практична частина: робота з тестом №1.
Тема 2. Сучасні вимоги щодо складання та оформлення документів - 2 год.
Теоретична частина:
Основні поняття про документ. Види документів за
класифікаційними ознаками. Ознаки та структурні елементи тексту документа
(формуляр документа). Основні правила оформлення документів (вимоги до тексту
та оформлення сторінки).
Культура ділового
мовлення: Орфоепічні норми літературної мови. Практичне
використання засобів милозвучності. Правильне наголошування слів.
Учні
повинні в м і т и:
- визначати жанри офіційно-ділового стилю;
- визначати тип документа, його ознаки, призначення;
- членувати текст документа на складові, називати
реквізити;
- оформляти сторінку документа.
Практична частина: робота з тестом № 2.
МОДУЛЬ 2 «Документація щодо особового складу» – 6 год.
Тема 3. Призначення автобіографії, резюме та вимоги щодо їх складання - 2 год.
Теоретична частина:
Призначення документації щодо особового складу. Основні
поняття про автобіографію як документ та вимоги щодо його складання.
Особливості призначення і складання резюме.
Культура ділового мовлення: Вимоги
до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність,
доречність, виразність).
Самостійна робота: скласти автобіографію та резюме.
Тема 4. Правила оформлення особового листка з обліку кадрів, характеристики,
вимоги до їх складання. – 2 год.
Теоретична частина: Правила оформлення особового листка з обліку кадрів. Характеристика, її
реквізити та правила оформлення.
Культура ділового
мовлення: усунення помилок, пов’язаних з невиправданим повторенням спільнокореневих слів.
Практична частина: робота з тестом №3
Тема 5. Основні види заяв, наказів та
вимоги щодо їх складання – 2 год.
Основні вимоги до
оформлення заяв, наказів, трудових книжок.
Учні повинні в
м і т и:
- складати і редагувати автобіографію, резюме, особовий
листок з обліку кадрів, характеристику, заяву на роботу.
- дотримуватись стилістичних норм під
час оформлення цих документів;
- правильно записувати слова з
апострофом, м'яким знаком, власні назви та прізвища й
географічні назви іншомовного походження.
Практична частина: робота з тестом № 3.
МОДУЛЬ 3. «Довідково-інформаційні документи» - 6 год.
Тема 6. Призначення, ознаки та оформлення адреси, телеграми, телефонограми,
оголошення, повідомлення про захід - 2 год.
Теоретична частина:
Основні поняття про адресу, електронну пошту, телеграму,
телефонограму, оголошення, повідомлення про захід, їх призначення та вимоги до
написання.
Культура ділового
мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність,
логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: скласти власну адресу по Україні та в країну ближнього зарубіжжя,
оголошення та повідомлення про захід.
Тема 7. Особливості оформлення службових записок, довідок – 2 год.
Теоретична частина:
Призначення, реквізити, особливості оформлення службових записок.
Правила складання довідок.
Культура ділового
мовлення: усунення помилок, пов’язаних з невиправданим повторенням спільнокореневих слів, а також з
порушенням норм українського словотворення.
Самостійна робота: скласти доповідну і пояснювальну записки.
Тема 8. Призначення протоколу, витягу з
протоколу, анотації, рецензії, відгуку, висновку, звіту та правила їх складання
-2 год.
Теоретична частина:
Призначення, реквізити, особливості оформлення протоколу,
витягу з протоколу. Правила написання анотації, рецензії, відгуку, висновку,
звіту.
Учні повинні в м і т и:
- складати й редагувати службові записки, адреси, телеграми, повідомлення електронною поштою,
протокол, витяг з протоколу, анотацію, рецензію, відгук, висновок, звіт,
оголошення, повідомлення про захід;
- правильно вживати слова іншомовного походження, оформляти
документи відповідно до орфографічних та пунктуаційних правил.
Практична частина: робота з тестом № 4.
МОДУЛЬ 4. «Етикет ділового листування» - 2 год.
Тема 9. Службові листи, їх види та стиль.
Культура ділового листування - 2 год.
Теоретична частина:
етикет службового листування,
особливості оформлення різних типів листів, типові
мовні звороти, якими можна послуговуватися під час складання службових листів.
Культура ділового
мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність,
логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: написати повідомлення на тему:
«Етикет службового листування».
Учні повинні в м і т и:
- складати й редагувати службові записки, адреси, телеграми, повідомлення електронною поштою,
протокол, витяг з протоколу, анотацію, рецензію, відгук, висновок, звіт,
оголошення, повідомлення про захід;
- правильно вживати слова іншомовного походження, оформляти
документи відповідно до орфографічних та пунктуаційних правил.
Практична частина: робота з тестом № 5.
МОДУЛЬ 5. «Обліково-фінансові документи» - 6 год.
Тема 10. Призначення та особливості складання розписки, доручення - 2 год.
Теоретична частина:
перелік та основне
призначення обліково-фінансових документів, реквізити розписки та доручення,
особливості їх написання.
Культура ділового
мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність,
логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: написати розписку та доручення.
Тема 11. Правила складання накладної, заявки, акту - 2 год.
Теоретична частина:
вимоги до складання накладної, заявки, акту.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність, логічність, точність,
лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: оформити бланк накладної.
Тема 12. Вимоги до складання відомості, переліку,
списку, таблиці - 2 год.
Теоретична частина:
ознаки та призначення відомості, переліку, списку,
таблиці, особливості їх написання.
Культура ділового
мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність,
логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: відредагувати список прізвищ, відповідно до алфавіту.
Учні повинні в м і т и:
- складати й редагувати розписку, доручення;
- складати й редагувати накладну, списки;
- правильно узгоджувати числівники з іменниками;
- розставляти розділові знаки в складних реченнях.
Практична частина: робота з тестом № 6.
МОДУЛЬ 6. «Документи з господарсько-договірної діяльності» - 4 год.
Тема 13. Особливості складання трудових угод,
договорів - 2 год.
Теоретична частина:
перелік та основне
призначення документів з господарсько-договірної діяльності, їх реквізити та особливості
написання.
Культура ділового
мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність,
логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: відредагувати трудову угоду.
Тема 14. Призначення та правила оформлення контракту - 2 год.
Теоретична частина:
основне призначення контракту, його реквізити
та умови підписання.
Культура ділового
мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність,
логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Учні повинні в м і т и:
- укладати й редагувати договір, трудову угоду, контракт,
відрізняти договір від трудової угоди;
- правильно узгоджувати числівники з іменниками;
- розставляти розділові знаки в складних реченнях.
Практична частина: робота з тестом № 7.
МОДУЛЬ 7. «Організаційні й розпорядчі документи» - 2 год.
Тема 15. Ознаки й призначення розпорядчих документів: інструкції, положення,
статуту, постанови, вказівки, розпорядження, наказу - 2 год.
Теоретична частина:
перелік та основне
призначення організаційних та розпорядчих документів, їх реквізити та особливості
написання.
Культура ділового
мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність,
логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Самостійна робота: відредагувати інструкцію з охорони праці.
Учні повинні в м і т и:
- редагувати інструкції, положення, постанови, вказівки,
розпорядження, накази;
- правильно узгоджувати числівники з іменниками;
- розставляти розділові знаки в складних реченнях.
Практична частина: робота з тестом № 8.
МОДУЛЬ 8. «Усне
ділове мовлення» - 4 год.
Тема 16. Загальні вимоги до культури усного
ділового спілкування - 2 год.
Теоретична частина: види, особливості та основні правила культури усного ділового спілкування.
Культура ділового мовлення: Вимоги до мовлення
(правильність, змістовність, логічність, точність, лаконічність, доречність,
виразність).
Самостійна робота: відредагувати трудову угоду.
Тема 17. Підготовка до ведення телефонної розмови, співбесіди, публічного виступу. Правила
складання та оформлення візитних карток - 2 год.
Теоретична частина: особливості підготовки та проведення телефонної
розмови, співбесіди, публічного виступу; вимоги до складання, оформлення
та користування візитними картками.
Культура ділового
мовлення: Вимоги до мовлення (правильність, змістовність,
логічність, точність, лаконічність, доречність, виразність).
Учні повинні в м і т и:
- підготуватись до телефонної розмови,
співбесіди та успішно їх вести;
- виголошувати доповідь;
- вміло користуватися мімікою й жестами як допоміжними засобами
усного спілкування;
- складати і користуватись візитними картками;
- правильно послуговуватися стійкими формулами спілкування.
Практична частина: робота з тестом № 9.
МОДУЛЬ 9. «Повторення та узагальнення матеріалу» - 2 год.
Немає коментарів:
Дописати коментар