Організаційно-методична діяльність в ПТУ-14 смт Вороновиця


 Методична робота в ПТУ №14 смт Вороновиця  ведеться відповідно до наказу № 582 від 12.12.2000 р.   «Про вдосконалення методичної роботи в системі професійно-технічної освіти».         Найважливіші напрямки та форми методичної роботи щорічно визначаються річним планом роботи училища. Цьому передує вивчення та аналіз результативності навчально-виховного процесу, рівня професійної та методичної підготовки педагогічних кадрів. Всі заходи спрямовані на реалізацію науково-методичної проблеми: «Вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виробничого процесу  шляхом використання інформаційно – комунікаційних технологій».
 Методична робота в училищі сконцентрована  за основними напрямками:
- надання допомоги педагогічним працівникам в розробці навчальних планів, навчально-методичних   комплексів і плануючої документації;
- вивчення професійної діяльність педагогів відносно впровадження інноваційних технологій навчання, відпрацювання навичок аналізу та самоаналізу занять педагогами;
- розширення  сфери застосування інформаційно-комунікаційних технологій шляхом створення власних електронних підручників,  електронних презентацій, методичних посібників, навчальних зошитів, інструкційно-технологічних карток по темах виробничого навчання по професіях, навчальних тестів;
               - забезпечення  системного підходу до організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, яка спрямована на всебічне підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного викладача та майстра виробничого навчання, на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу у цілому, а в остаточному підсумку – на досягнення оптимальних результатів навчально-виховної роботи над методичною темою училища;
- зростання педагогічної майстерності та фахової компетентності педагогічного колективу – учасників інноваційних процесів, підвищення якісних показників навчальних досягнень учнів;
-  упровадження нових форм роботи на уроках теоретичного і професійного навчання;
- підготовка конкурентноспроможних випускників, здатних адаптуватися до змін у соціально-економічному середовищі, конкурувати на українському та європейському ринках праці.
Колективними формами методичної роботи, її структурними компонентами є:
- педагогічна та методична рада;
- робота методичних комісій;
- інструктивно-методичні наради;
- теоретичні та практичні семінари,
- школа педагога-початківця (ШПП),
школа оволодіння методикою сучасного уроку,
- педагогічні читання.
 Системною та продуманою є робота методичних комісій,  яка здійснюється згідно планів та навчальних програм.
В училищі створено пять  методичних комісій, а саме:
1. Методична комісія педагогів з професії «Швачка; оператор швацького устаткування» (голова м⁄к  Скрипник Л.П., члени МК: Вільчинська Л.В., Швець Л.А.)
2. Методична комісія викладачів та майстрів виробничого навчання з професії «Слюсар з ремонту с/г машин і устаткування I-III розряду; тракторист-машиніст с/г виробництва кат. А1, А2; водій автотранспортних засобів»  (голова м⁄к Комар С.Г., члени МК: Бабчук В.С., Галаганюк В.В., Марченко В.В.)
3. Методична комісія педагогів з професії «Кухар, кондитер» (голова м⁄к Стягайло С.П.,  члени МК: Голоскевич О.Д., Мальована Н.М.)
4. Методична комісія викладачів та майстрів виробничого навчання з професій будівельного профілю  (голова м⁄к Голубенко Н.В.,  члени МК: Гулько В.В., Івахов В.В., Магуран О.П., Вальчук О.Г.)
5. Методична комісія викладачів та майстрів виробничого навчання з професій «Бджоляр, столяр» (голова МК Козак В.П., члени МК: Жовніренко Ю.А., Сич О.А.)
На засідання методкомісій виносяться важливі питання організації навчання і виховання учнів, запровадження нових педагогічних технологій, визначаються конкретні шляхи підвищення ефективності уроку, вивчаються й аналізуються підручники, посібники, нормативні та інструктивні документи, обговорюються відкриті уроки, аналізується успішність учнів.
Протягом навчального року на базі педагогічного кабінету проводився педагогічний лекторій на теми:
- Психолого-педагогічні умови подолання низького рівня навчальних досягнень учнів;
- Мотивація навчально-практичної діяльності учнів – шлях до підвищення досягнень.
За підсумками навчального року кожна методична комісія бере участь у виставках за тематикою:
-  «Калейдоскоп відкритих занять»;
-  «Мої педагогічні знахідки»;
-  «Відкриті виховні заходи»;
-  позаурочна робота;
-  конкурси на кращий навчальний кабінет, майстерню.
Це дає можливість педагогічним працівникам ділитися досвідом, досліджувати особливості впровадження інноваційних методів навчання, а також є стимулом для навчання, розвитку та нових творчих досягнень. 
Основним мозковим центром науково-методичної роботи в закладі,  осередком передових сучасних педагогічних ідей є педагогічний кабінет. В ньому сконцентровано основну методичну роботу усього педагогічного колективу училища. Тут зберігаються кращі напрацювання  педагогів: зразки розгорнутих планів-конспектів відкритих уроків з використанням активних інноваційних методів, сучасних технічних засобів навчання, перспективно – тематичні плани, доповіді, методичні матеріали з проведення тижнів професії, педагогічних читань.
А також, зосереджено плануючу документацію:
-  річний план роботи училища;
-  плани роботи педагогічних рад;
-  плани роботи методичної ради;
-  плани роботи методичних комісій;
-  плани засідань школи педагога-початківця, "Школи оволодіння методикою сучасного уроку";
               -  плани роботи кабінетів та гуртків.
Щорічно, в січні місяці, проводяться педагогічні читання, на яких розглядаються актуальні, проблемні питання сучасної освітньої галузі. Відтак, у січні 2020 року, педагогічні читання проходили під загальною назвою "Шляхи вдосконалення сучасного уроку".
    У кожного викладача, майстра виробничого навчання є своя власна папка (портфоліо), де зосереджуються матеріали, розроблені ними в міжатестаційний період.
Викладачі та майстри виробничого навчання активно впроваджують в теоретичне та виробниче навчання інтерактивні методи, орієнтовані на розвиток пізнавальних творчих здібностей учня, що позитивно впливає на прискорення формування високого рівня професійної майстерності та самостійності.
Разом з тим, значну увагу педагогічні працівники училища зосереджують на інклюзивній освіті, що обумовлює підготовку кваліфікованого працівника з числа дітей з особливостями психофізичного розвитку не тільки відповідного рівня і профілю, а й конкурентноспроможного на ринку праці, компетентного, відповідального, що володіє своєю професією й здатного до ефективної роботи зі спеціальності, готового до постійного професійного росту, соціальної і професійної мобільності; задоволення потреб дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.
Для вдосконалення комплексного методичного забезпечення навчально-виховного та навчально-виробничого процесу в училищі розроблено та створено навчально-методичну документацію й засоби навчання, необхідних для повного та якісного навчання з певних професій в межах програми та відведеного навчальним планом часу. Для впорядкування комплексного методичного забезпечення навчально-виробничого процесу проведена паспортизація  кабінетів майстерень та лабораторій.
Педагогічний колектив є учасником всеукраїнських виставок-презентацій «Інноватика в сучасній освіті» та «Сучасні  заклади освіти».
У зв’язку з недостатнім фінансуванням фонди підручників та посібників поповнюються повільно, що не повністю задовольняє навчальний процес (75-80%). Що стосується навчально-методичної документації, то  її кількість достатня для якісної підготовки учнів. Училище щорічно робить підписку на  періодичні видання у системі освіти.
 Висновок: система методичної роботи в училищі спрямована на  забезпечення інформаційного та комплексного методичного забезпечення навчально-виховного процесу, використання  ефективних та результативних прийомів та методів навчання, створення умов для зростання та розвитку творчої компетентності педагога,  впровадження передового педагогічного досвіду, створенню умов для якісного навчання, дозвілля, проживання та харчування  дітей з особливими освітніми потребами та застосування особистісно-зорієнтованого підходу у навчанні.             
Ми, педагоги ПТУ-14 смт Вороновиця, впевнені, що поєднання традиційних форм організації методичної роботи з новими, цікавими і корисними методичними заходами сприятиме не тільки підвищенню професійної майстерності викладачів та майстрів в/н, але і покращенню якості професійної освіти в цілому.

НАКАЗ № 41.1
   від  12.09.2019 р.
            Про організацію методичної роботи з
            педагогічними кадрами у 2019-2020 н.р.
З метою організації систематичної, планомірної, колективної та індивідуальної роботи педагогічних кадрів щодо підвищення методичного, теоретичного, наукового та професійного рівнів:
НАКАЗУЮ:      
1    1. Спрямувати роботу з педагогічними кадрами для вирішення наступних завдань:
1.1. Формування творчого працездатного колективу на основі вивчення особистих рис та можливостей кожного педагогічного працівника.
1.2. Розвиток традиційних і пошук нових високоефективних форм і методів методичної роботи, оновлення її змісту.
2 2. Продовжувати працювати над методичною темою: «Вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виробничого процесу  шляхом використання інформаційно – комунікаційних технологій».
3   3. Для координації методичної роботи всіх структурних ланок  по підготовці кваліфікованих робітників організувати роботу таких методичних комісій (обєднань):
- професії будівельного напрямку («Монтажник СТС і устаткування; електрогазозварник», «Штукатур, лицювальник-плиточник, маляр») – голова МК- Н.В.Голубенко;
-        «Кухар, кондитер» – голова МК - С.П.Стягайло;
-        «Швачка, оператор швацького устаткування» – голова МК -  Л.П.Скрипник;
-       «Слюсар з ремонту с/г машин і устаткування І-ІІІ розряду; тракторист-машиніст с/г виробництва кат. А1, А2, В1; водій автотранспортних засобів» – голова МК –С.Г.Комар;
-        «Бджоляр; столяр» – голова МК – В.П.Козак.
4   4. З метою забезпечення якісної професійної підготовки учнів, їх виховання та позаурочної діяльності зобов’язати майстрів в/н, викладачів та класних керівників дотримуватись методичних рекомендацій, які викладені в «Діловому щоденнику».
5    5. Продовжити роботу наступних педагогічних шкіл:
-        Школа педагога-початківця   (за окремим планом);
-        Школа оволодіння методикою сучасного уроку (за окремим планом);
 6.   Провести атестацію та направити на курси підвищення кваліфікації пед. працівників.
7. Заступникам директора створити необхідні умови для роботи методичних комісій, систематично надавати допомогу та здійснювати контроль за їх роботою.
       Контроль за виконанням даного наказу покласти на методиста Колибняк Н.І.

                          Директор училища                                             В.М.Нагорний



НАКАЗ № 41.2
  


                            
   від 12.09.2019 р.                                     
               Про створення методичної ради  ПТУ  №14
               у 2019 – 2020 навчальному році
Керуючись «Положенням про методичну раду  ПТУ № 14 смт Вороновиця», з  метою створення єдиного загальноучилищного плану методичної роботи ПТУ № 14,  координації роботи методичних комісій, пожвавлення роботи щодо впровадження педагогічних інновацій, створення вертикалі управління методичною роботою   у 2019/2020  навчальному році,
НАКАЗУЮ:
1.        Організувати методичну раду училища.
2.        Призначити методичну раду в наступному складі:
·  голова методичної ради училища – Н.К.Рузяк., заступник директора з навчальної роботи;
·  заступник голови методичної ради – Н.І.Колибняк, методист училища;
·  секретар ради - С.П.Стягайло – голова методичної комісії з професії «Кухар; кондитер»;
·  члени методичної ради училища:
-          Т.В.Поліщук. –  заступник директора з навчально-виховної роботи;
-          В.П. Козак– голова методичної комісії з професії «Бджоляр; столяр»;
-     Л.П.Скрипник – голова методичної комісії з професії «Швачка; оператор швацького устаткування»;
-          Н.В. Голубенко – голова методичної комісії професій будівельного напряму;
-    С.Г.Комар – голова методичної комісії з професії «Слюсар з ремонту с/г машин і устаткування I-III розряду; тракторист-машиніст с/г виробництва кат. А1, А2, В1; водій автотранспортних засобів»;
-          Т.В.Мельничук – старший майстер;
-          Ю.С.Поліщук. – практичний психолог;
-       Н.А.Шелемба – соціальний педагог.
3.        Проводити роботу методичної  ради в чіткій відповідності до «Положення  про
 методичну раду  ПТУ № 14 смт Вороновиця» та цим наказом.
4.       До 30.09.2019 р. розробити загальноучилищний план метод. роботи училища на     2019-2020 н.р.
5.       Довести наказ до відома педагогічних працівників училища.
6.       Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
                       Директор училища                                             В.М.Нагорний

Немає коментарів:

Дописати коментар